Artiklar av Olle Neiman


Olle är ursprungligen från Stockholm, men har bott i flera olika länder och besökt många fler. Hans passion för resor och internetkultur ledde till digital nomadism och online-marknadsföring. Nu bor han i Las Palmas de Gran Canaria och leder den svenska delen av SEOSEON S.L.

SEOSEON blir partners med Cleverday

Vi är stolta att meddela att SEOSEON är den officiella marknadsföringspartnern för Cleverday! “Att komma in i app-branschen är ett nytt och mycket intressant område för oss. Vi tror att vi genom vår digitala marknadsföringsstrategi och implementering, plus vår SaaS-expertis, kommer att kunna uppnå fantastiska resultat väldigt fort. Aktieägaravtal spelar en viktig roll i vår […]


Googles födelsedag! – Google firar 21 år

Idag är ingen vanlig dag, för idag firar vi Googles födelsedag, 27 September 1996! Eller… Är stämmer det verkligen? Vilket år grundades Google? Allt började i Januari 1996, då företagets grundare fortfarande studerade på Stanford University i Kalifornien. Dåtida sökmotorer fungerade genom att helt enkelt räkna hur många gånger sökordet eller sökfrasen fanns på en […]


Google Ads – Välj den bästa annonstypen för dina mål

Annonsering i Google Ads är ofta det viktigaste verktyget för att öka försäljningen online. Google Ads-annonsering är i synnerhet så effektiv genom att rikta sig mot användare som redan söker efter ert företag, era produkter eller era tjänster. Du kan realistiskt förvänta dig upp till 500-2000% avkastning på din befintliga annonseringsbudget. I den här artikeln […]


$10 000 i annonsering för ideella organisationer – Ta nytta av Google Ad Grants-programmet

Föreställ dig hur mycket mer din organisation kan uppnå med en annonseringsbudget på $10 000 i månaden. Du kan nå nya donörer, rekrytera fler volontärer och intresserade företag direkt från Googles betalda sökresultat. Allt detta är nu möjligt för alla ideella organisationer, tack vare Google Ad Grants-programmet. Vad handlar programmet om? Ad Grants är namnet på Googles […]


Verktyget Google Optimize är nu fritt tillgängligt för alla

Hur låter tanken av att öka din försäljning utan att investera mer i marknadsföring? Optimering av din webbplats och omvandlingsfrekvens är ett sätt att uppnå bättre resultat med samma antal besökare. Det nya verktyget Google Optimize gör att du kan testa diverse faktorer som påverkar omvandlingsfrekvenserna – och göra databaserade, informerade beslut. Google Optimize är […]


SEOSEON till finalen i SEMrush Nordic Awards 2019

SEOSEON gick till finalen i SEMrush Nordic Awards 2019, där de bästa digitala marknadsföringskampanjerna i Norden lyfts fram. Finalen kommer att ske i samband med en gala i Stockholms stadshus den 25 April, där vinnaren i varje kategori kommer att utses. SEOSEON deltar i kategorin “Bästa digitala marknadsföringskampanj inom resor/turism”, med en kampanj vi skapade tillsammans […]


Vi är nu Google Premier Partner

SEOSEON är nu en Google Premier Partner. Detta är Googles certifikat för en solid annonseringskompetens och förstklassiga resultat med Google Ads (tidigare Google AdWords). Vad är syftet med partnerskapet? Syftet med Google Partner-programmet är att hjälpa företag som letar efter marknadsföringstjänster att identifiera pålitliga partners för att hantera sin Google Ads-annonsering. Det finns två olika […]


WordPress WordCamp Helsinki 2017

Eventet WordPress WordCamp 2017 kommer att hållas i Finland för tredje året i rad, på fredagen den 21:a april (21/04/2017) hos Virgin Oil Co. i Helsingfors. Tidigare har WordCamp hållits i Tampere år 2015 och i Helsingfors 2016. WordPress är en publiceringplattform med öppen källkod som driver över 75 miljoner webbplatser världen över, vilket gör […]


Hur fungerar Google?

Kan någon ens svara på den frågan? Man hör ofta folk prata om “Google-algoritmen” och dess uppdateringar, vilket är ett väldigt förenklad sätt att se på saken. Sanningen är att Google använder en mängd olika algoritmer, i kombination med artificiell intelligens och mänsklig kontroll för att kunna ge oss de bästa, mest relevanta resultaten för […]


Google Penguin 4.0 är här – Ny algoritmuppdatering!

Google har bekräftat på sin Webmaster Blog att den nya uppdateringen till algoritmen Penguin 4.0 nu är publicerad och integrerad i sökmotorn. Uppdateringarna sker nu i realtid och Penguin är således en del av Googles primära sökalgoritm. Detta innebär att Google inte längre kommer att meddela om uppdateringar till denna del av sökmotorn, eftersom de […]


Den heliga treenigheten av PPC, SEO & CRO

Många digitala marknadsföringsbolag drar en tydlig linje mellan annonsering, konverteringsoptimering och sökmotoroptimering. Är det verkligen en bra idé? Vi börjar med en snabb genomgång av begreppen och deras förkortningar: PPC (Pay-Per-Click) / SEM (Search Engine Marketing) – Betalda annonser, till exempel Google AdWords och Bing Ads Sökmotoroptimering / SEO (Search Engine Optimization) – Går ut på att ranka en webbplats […]


SEOSEON är nu Google Partner

SEOSEON är nu en certifierad Google affärspartner. Googles Partner-program är utformat för digitala marknadsföringsbyråer och enskilda konsulter, i syfte att underlätta sökandet efter en kvalificerad Google AdWords-annonsör. Företag i partnerskapet granskas regelbundet av Google för att försäkra att de rekommenderade bästa metoderna används, att klienternas budget brukas på ett rimligt vis, att förändringar som görs […]


Social marknadsföring: vad gör innehållet viralt?

Viral marknadsföring är den ultimata formen av social marknadsföring. Du kan även kalla det för ryktesbaserad marknadsföring. Det innebär helt enkelt att någon form av innehåll som du har skapat sprids på ett organiskt vis av dem som ser eller hör innehållet. Oavsett om det är en produkt, ett projekt eller t.ex. en video du […]


21 myter om Google AdWords

Sökmotormarknadsföring är som ämne fyllt av skilda åsikter och perspektiv. Vissa av dem är betydligt bättre än andra, så det gäller att följa rätt råd för att nå framgång utan att kasta pengar i sjön. När du vet vad du bör fokusera på så kommer du att betala mindre per klick, nå fler kunder och […]


Så bäddar du in en privat video

Den vanligaste lösningen för att bädda in videoklipp på hemsidor är i dagsläget antagligen att ladda upp videon till sin officiella YouTube-kanal, vilket är väldigt enkelt och fungerar oftast väldigt bra. Det finns dock tillfällen då detta inte är den bästa lösningen. Du har t.ex. ingen kontroll över huruvida folk länkar till din sida eller […]


Google AdWords-annonsering på en smal budget

Det blir allt vanligare för företag att investera i Google AdWords-annonsering, oavsett storlek. Det är inte konstigt, eftersom det är bland de bästa sätten att öka sin försäljning online. Ditt företag måste inte ha en gigantisk marknadsföringsbudget för att prova på AdWords, men du kanske inte har råd att anlita en expert. Du kan istället […]


30% av företagsägare söker tillväxt utomlands

Vad sägs om tre års försprång? VD:s världen över i alla tänkbara branscher blir allt mer intresserade av att expandera internationellt. I Maj 2015 utförde KPMG en studie som visar att 30% av verkställande direktörer såg geografisk expansion som sin främsta strategiska investeringsprioritet inom de kommande tre åren. På samma gång sågs det av en […]


Contact

E-post: info@seoseon.com
Telefon: +358 400 41 66 03

SEOSEON EUROPE S.L
CIF: B76307735
Calle Puerto Rico 1, local 9
35010 Las Palmas
Spain