Olle Neiman
Svenska projekt &
Teknisk SEO
Olle är chef för den svenska delen av SEOSEON.
Olle Neiman LinkedInolle.neiman@seoseon.comOlle @ Twitter

Googles födelsedag! – Google firar 21 år.

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Googles födelsedag! Eller… Är det verkligen det? Allt började i Januari 1996, då företagets grundare fortfarande studerade på Stanford University i Kalifornien. Dåtida sökmotorer fungerade genom att helt enkelt räkna hur många gånger sökordet eller sökfrasen fanns på en viss sida och visa den som hade […]


WordPress WordCamp Helsinki 2017

Eventet WordPress WordCamp 2017 kommer att hållas i Finland för tredje året i rad, på fredagen den 21:a april (21/04/2017) hos Virgin Oil Co. i Helsingfors. Tidigare har WordCamp hållits i Tampere år 2015 och i Helsingfors 2016. WordPress är en publiceringplattform med öppen källkod som driver över 75 miljoner webbplatser världen över, vilket gör […]


Hur fungerar Google?

Kan någon ens svara på den frågan? Man hör ofta folk prata om ”Google-algoritmen” och dess uppdateringar, vilket är ett väldigt förenklad sätt att se på saken. Sanningen är att Google använder en mängd olika algoritmer, i kombination med artificiell intelligens och mänsklig kontroll för att kunna ge oss de bästa, mest relevanta resultaten för […]


Google Penguin 4.0 är här – Ny algoritmuppdatering!

Google har bekräftat på sin Webmaster Blog att den nya uppdateringen till algoritmen Penguin 4.0 nu är publicerad och integrerad i sökmotorn. Uppdateringarna sker nu i realtid och Penguin är således en del av Googles primära sökalgoritm. Detta innebär att Google inte längre kommer att meddela om uppdateringar till denna del av sökmotorn, eftersom de […]


Den heliga treenigheten av PPC, SEO & CRO

Många digitala marknadsföringsbolag drar en tydlig linje mellan annonsering, konverteringsoptimering och sökmotoroptimering. Är det verkligen en bra idé? Vi börjar med en snabb genomgång av begreppen och deras förkortningar: PPC (Pay-Per-Click) / SEM (Search Engine Marketing) – Betalda annonser, till exempel Google AdWords och Bing Ads Sökmotoroptimering / SEO (Search Engine Optimization) – Går ut på att ranka en webbplats […]


SEOSEON är nu Google Partner

SEOSEON är nu en certifierad Google affärspartner. Googles Partner-program är utformat för digitala marknadsföringsbyråer och enskilda konsulter, i syfte att underlätta sökandet efter en kvalificerad Google AdWords-annonsör. Företag i partnerskapet granskas regelbundet av Google för att försäkra att de rekommenderade bästa metoderna används, att klienternas budget brukas på ett rimligt vis, att förändringar som görs […]


Social marknadsföring: vad gör innehållet viralt?

Viral marknadsföring är den ultimata formen av social marknadsföring. Du kan även kalla det för ryktesbaserad marknadsföring. Det innebär helt enkelt att någon form av innehåll som du har skapat sprids på ett organiskt vis av dem som ser eller hör innehållet. Oavsett om det är en produkt, ett projekt eller t.ex. en video du […]


21 myter om Google AdWords

Sökmotormarknadsföring är som ämne fyllt av skilda åsikter och perspektiv. Vissa av dem är betydligt bättre än andra, så det gäller att följa rätt råd för att nå framgång utan att kasta pengar i sjön. När du vet vad du bör fokusera på så kommer du att betala mindre per klick, nå fler kunder och […]


Så bäddar du in en privat video

Den vanligaste lösningen för att bädda in videoklipp på hemsidor är i dagsläget antagligen att ladda upp videon till sin officiella YouTube-kanal, vilket är väldigt enkelt och fungerar oftast väldigt bra. Det finns dock tillfällen då detta inte är den bästa lösningen. Du har t.ex. ingen kontroll över huruvida folk länkar till din sida eller […]


Google AdWords-annonsering på en smal budget

Det blir allt vanligare för företag att investera i Google AdWords-annonsering, oavsett storlek. Det är inte konstigt, eftersom det är bland de bästa sätten att öka sin försäljning online. Ditt företag måste inte ha en gigantisk marknadsföringsbudget för att prova på AdWords, men du kanske inte har råd att anlita en expert. Du kan istället […]


30% av företagsägare söker tillväxt utomlands

Vad sägs om tre års försprång? VD:s världen över i alla tänkbara branscher blir allt mer intresserade av att expandera internationellt. I Maj 2015 utförde KPMG en studie som visar att 30% av verkställande direktörer såg geografisk expansion som sin främsta strategiska investeringsprioritet inom de kommande tre åren. På samma gång sågs det av en […]


Kontakta

E-post: info@seoseon.com
Telefon: +358 9 2316 0980

SEOSEON EUROPE S.L
CIF: B76307735
Paseo de la Cornisa 3
35011 Las Palmas
Spain