Föreställ dig hur mycket mer din organisation kan uppnå med en annonseringsbudget på $10 000 i månaden. Du kan nå nya donörer, rekrytera fler volontärer och intresserade företag direkt från Googles betalda sökresultat. Allt detta är nu möjligt för alla ideella organisationer, tack vare Google Ad Grants-programmet.

Vad handlar programmet om?

Ad Grants är namnet på Googles nya program, som delar ut gratis annonseringsbudgetar på upp till $10 000 per månad till ideella organisationer. På så sätt kan de årligen nå upp till hundratusentals potentiella donörer, beslutsfattare och personer som är intresserade av volontärarbete.

Pengarna som tilldelats kan spenderas på Google Ads Network (Googles betalda sökresultat). Om en användare till exempel söker efter ”Skänka till välgörenhet” kan din annons vara ett av de första resultaten – Så länge det uppfyller kraven.

Restriktioner:

  • Annonser får endast innehålla text (inga bild- eller videoannonser)
  • Annonser visas under vanliga betalda annonser i Googles sökresultat
  • Kampanjer måste använda inriktade sökord
  • Högsta budet för ett klick är $2

Organisationskrav

Din organisation kan ansöka om det uppfyller följande kriterier, det måste:

  • Hålla giltig välgörenhetsstatus och gå med i Google för ideella organisationer
  • Ansöka till Google Ad Grants
  • Godkänna, samt uppfylla Googles krav avseende icke-diskriminering, samt kvittering och användning av donationer
  • Ha en aktuell, uppdaterad webbplats med tillräckligt innehåll

Tror du att du uppfyller ovanstående krav och vill starta Google-annonsering? SEOSEON är ett officiellt Google Partner-företag, och i samarbete med Google hjälper vi din organisation att registrera, utforma er annonsering och spåra resultaten. Kontakta oss och låt oss veta mer om era behov.