SEOSEON gick till finalen i SEMrush Nordic Awards 2019, där de bästa digitala marknadsföringskampanjerna i Norden lyfts fram. Finalen kommer att ske i samband med en gala i Stockholms stadshus den 25 April, där vinnaren i varje kategori kommer att utses.

SEOSEON deltar i kategorin “Bästa digitala marknadsföringskampanj inom resor/turism”, med en kampanj vi skapade tillsammans med Nordens största resebyrå för resor till Alperna – STS Alpresor.

SEMrush är väldigt respekterade i branschen och vinnarna i årets Nordic Search Awards kommer att utses av ett team på 20 experter, inklusive marknadschefer för IKEA, CBS, Disney, Nordnet och Bauhaus.

Vad är SEMrush Awards?

SEMrush är ett av världens mest populära verktyg för SEO och digital marknadsföring, vilket gör det möjligt för dig att snabbt få information om sökord, konkurrenter och andra sökmotors reklamfrågor. SEMrush Awards, som arrangeras i samarbete med Don’t Panic, är en gala som organiseras årligen i Europa, Nordamerika och Australien.

Det finns 23 kategorier i årets SEMrush Nordic Awards, med 2-5 vinnare per kategori. Spänningen kulminerar i en gala i Stockholm i april, med hundratals sökmotorsmarknadsförare på plats.

Höjdpunkter från SEMrush Australia Search Awards:

SEOSEON + STS Alpresor = Vinst

Det digitala marknadsföringsföretaget SEOSEON kvalificerade sig till finalen i år med sin Google & Bing Ads-kampanj för STS Alpresor. Kampanjen kombinerar ambitiösa mål, produktiv flerkanalsreklam, avancerad analys och ett flertal marknader (Sverige, Finland och Norge).

Kampanjens främsta mål var att avsevärt minska annonsutgifterna, men fortfarande nå samma antal kunder. Målen inte bara möttes snabbt, utan passerades – och resultaten överträffade förväntningarna.

En del information om kampanjen är endast tillgänglig för de inblandade personerna, samt skyddas av ett sekretessavtal, men målen för den offentliga kampanjen, strategin, genomförandet och resultaten kommer att publiceras i vår blogg senare i vår.

SEMrush Nordic Awards 2019 Finalister:

Nedan följer en komplett lista över årets slutliga kandidater och en kort beskrivning av kampanjinnehållet. Den slutliga vinnaren av varje kategori kommer att utses på galan i slutet av april.

ONLINE PRESENCE BREAKTHROUGH
  • Fibonacci FX Investments – Egery Sepling & Blockchain for less black carbon and more for metadata usage
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Komplett Bank – A Multichannel Takeover of the Loan Industry in Finland & Sweden
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Pixel Nordic – SEO helped Footway on new markets
BEST LOCAL CAMPAIGN
  • Pixel Nordic – SEO helped Footway on new markets
  • Skjoldby & Co – Tandlaegen.dk; data–driven offline business with a powerful bite
BEST SEO CAMPAIGN
  • Online Advisor & Amladcykler – From Frederiksberg to England
  • Arctic Adventures & Wolfgang Digital – Building on Bigfoot
  • s360 for Arla Foods – Closing the Content Gap with a World of Cheese
  • Havas & KIA – GoElectric SEO Campaign
  • Pixel helped Capcito reach organic position #1
  • Pixel Nordic – SEO helped Footway on new markets
  • Reprise Digital, Scandlines – Taet pa Tyskland
  • s360 with ALT.dk – The Evergreen first strategy to rule them all
BEST ADVERTISING CAMPAIGN
  • Apart Förlag – Valhall’s 40th anniversary Kickstarter Campaign
  • Docklin Digital & Desenio – The Art of SEM
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Komplett Bank – A Multichannel Takeover of the Loan Industry in Finland & Sweden
  • GroupM Norway & Wavemaker Norway, Apollo – automation is now, not the future
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Quisma & Vimla – Data Driven Creativity goes Brand Lift!
  • Reprise Digital, Eurosport – The Home of Football
  • s360 & Danish State Railways – Persuading more people to take the train through PPC
BEST CONTENT MARKETING CAMPAIGN
  • Arctic Adventures & Wolfgang Digital – Building on Bigfoot
  • s360 for Arla Foods – Closing the Content Gap with a World of Cheese
  • Somera ApS & Dinero – Complete accounting dictionary
  • s360 with ALT.dk – The Evergreen first strategy to rule them all
BEST INTEGRATED CAMPAIGN
  • Apart Förlag – Valhall’s 40th anniversary Kickstarter Campaign
  • GroupM Norway & Wavemaker Norway – Apollo, The Adventurous Emirates
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Fonecta Kontakti
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Raw Digital & ERV Travel Insurance
BEST B2C CAMPAIGN
  • Apart Förlag – Valhall’s 40th anniversary Kickstarter Campaign
  • Conversio ApS, drive a Camping equipment webshop to the next level using a cross channel strategy
  • Docklin Digital & Apotek Hjaertat – Automation & Innovation Driving Growth
BEST B2B CAMPAIGN
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Fonecta Kontakti
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Alarmstreet Kommunikation & Innosearch – “Perfection in every second”
  • Pixel helped Capcito reach organic position #1
  • The F Company & Praecom – B2B Lead Generation Transformation
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN HEALTHCARE
  • Quisma Sweden & Praktikertjaenst – Automated Hyper Local Search at Scale
  • Wallmander & Co and CELLINK – AdWords & SEO Campaign
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN FINANCE
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Komplett Bank – A Multichannel Takeover of the Loan Industry in Finland & Sweden
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Pixel helped Capcito reach organic position #1
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN RETAIL
  • Docklin Digital & Apotek Hjaertat – Automation & Innovation Driving Growth
  • Pixel Nordic – SEO helped Footway on new markets
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN ECOMMERCE
  • Docklin Digital & Desenio – The Art of SEM
  • Resolution Denmark & Silvan – Paid search drives 128% revenue growth
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN TRAVEL/TOURISM
  • GroupM Norway & Wavemaker Norway – Apollo, The Adventurous Emirates
  • GroupM & Mindshare Norway, SAS Norway – “From always on to always relevant”
  • s360 & Danish State Railways – Persuading more people to take the train through PPC
  • SEOSEON & STS Alpresor – “So you want cut PPC budget and increase revenue”
BEST USE OF SOCIAL MEDIA 
  • Ekstremsportveko Home Grown
  • Quisma & UNHCR – Cross–Market Audience Exchange for a Good Cause
BEST IN–HOUSE TEAM
  • Better Collective
  • Ekstremsportveko Home Grown
BEST MARKETING AGENCY 
  • Docklin Digital
  • Genero – The Growth Marketing Co.
  • Pixel Nordic
  • Quisma Sweden
YOUNG MARKETING PROFESSIONAL 
  • Barbara Babati, Youredi
  • Camilla Kruuse, Mikonomi.dk
  • Frederik Hyldig, s360
  • Hanna Jaasko, Talouteni.fi
  • Linus Eriksson, Pixel Nordic

 

Vill du vara där för att heja på eller mingla med de bästa i branschen? Biljetter kan köpas direkt av arrangören här.